Bruno Boj - „Do what makes you happy“. - Zagrebačka škola ekonomije i managementa

Povratak

Bruno Boj – „Do what makes you happy“.

Bruno Boj nedavno je diplomirao na preddiplomskom studiju ekonomije i managementa na ZŠEM-u. Ovaj mladić iznimne svestranosti i interesa koji sežu u raznolike i nepovezane grane,  tokom studija na ZŠEM-u bio je izvrstan student, dobitnik dekanovih listi, angažiran na brojnim projektima vezanim uz Školu i izvan nje, te bio na međunarodnoj razmjeni u Barceloni. Osim stručnog poslovnog znanja, veliki je ljubitelj i poznavatelj avijacije, poglavito nadzvučnog komercijalnog avio prijevoza. Također, redovno se neformalno obrazuje na radionicama iz područja psihologije, izvrsno svira klavir, te povremeno održava koncerte iako službeno nije završio glazbenu akademiju, već ima tek osnovno glazbeno obrazovanje. Govori nekoliko stranih jezika, i već osam godina volontira u najvećoj svjetskoj humanitarnoj organizaciji – Lions Clubs International-u čiji je i distriktualni dopredsjednik za Hrvatsku. Bio je leader kampova razmjene mladih Youth Camps & Exchange iz cijelog svijeta nekoliko godina zaredom, ali i učesnik istih u inozemstvu. Njegova velika strast su putovanja i upoznavanje ljudi iz različitih kultura, a proputovao je već skoro pola svijeta. Za sebe kaže da je „gladan“ za učenjem i iskušavanjem novog i nepoznatog, a kaže da se u životu vodi jedino onom „do what makes you happy“.

S Brunom Bojem porazgovarali smo danas vezano uz njegov preddiplomski studij, budućoj karijeri i dosadašnjim iskustvima na ZŠEM-u i šire.

Što vam je ZŠEM ponudio, a mislite da ne bi dobili na drugim obrazovnim ustanovama?

Poticajno radno okruženje, izvrsne profesore iz struke koji osim teorije imaju iza sebe mnogo praktičnih znanja i iskustva, dostupnost informacija osim kroz profesore, izvrstan networking, u uredima koji djeluju za studente. Tako Centar za razvoj karijere pomaže u pronalaženju poslova i praksi, Međunarodni ured koji rješava razmjene… ZŠEM zaista brine o studentima i nudi jako puno. Praktički je sve  „servirano“, samo treba iskoristiti ponuđeno. Personaliziran pristup koji usađuje samopouzdanje također je ključan faktor kojeg često volim istaknuti, a u kombinaciji s akademskom izvrsnošću definitivno čini komparativnu prednost ZŠEM-a spram drugih fakulteta u Hrvatskoj.

Jeste li bili negdje na praksi tijekom studiranja? Ako jeste recite gdje i kakva su Vam bila iskustva?

Nedavno sam završio praksu u hrvatskoj nacionalnoj zrakoplovnoj kompaniji – Croatia Airlines. Kao veliki ljubitelj avijacije i avio industrije, gledao sam da praksu odradim u nekoj kompaniji u tom smjeru. Iskustvo je bilo odlično obzirom da sam radio u sektoru koji je jedan od ključnih sektora svih avio kompanija – Upravljanje mrežom i prihodima. Puno avijacijskih termina i procesa sam naučio tamo, te su poslovi koje sam ja radio bili više orijentirani na samu avijacijsku struku, nego li na ekonomsku što je meni osobno bilo jako zanimljivo.

Jeste li na bilo koji način bili uključeni u poslovne projekte za vrijeme studiranja? Bilo da ste sudjelovali u projektu kolege, bilo da ste sami započeli neki projekt?

Jesam, paralelno sa studijem sam bio angažiran u radu Marketinga ZŠEM-a gdje sam inicirao i proveo neke vlastite projekte i sadržaje. Zajedno s kolegama vodili smo svojevremeno marketinšku informativnu facebook emisiju, napravio sam projekt „Postani ZŠEM student na jedan dan“, bio sam ko-autor projekta brendiranja na ZŠEM-u… Osim toga, radio sam na organizacijama Student Future Day-a, najvećeg sajma poslova, bio mentor mlađim kolegama i internacionalnim studentima, itd. Uglavnom, vjerujem kako sam se puno angažirao na ZŠEM-u tokom svog studija.

Ako ste sudjelovali na nekom natjecanju opišite kako su tekle pripreme, razgovori s mentorom, suradnja s ostalim studentima…

 Na trećoj godini sudjelovao sam na L’Orealovom Brandstorm natjecanju zajedno s par kolega. To je odlična prilika za prezentirati se poslodavcima, i nešto što svi poslodavci danas sutra pitaju na intervjuima za posao. Same pripreme su bile poprilično intenzivne, u kratkom roku morali smo dubinski istražiti tržište i kompaniju da bismo se mogli pripremiti za daljnji tijek natjecanja. Sva komunikacija je u stvari bila online, pa je to teklo dosta glatko i L’Oreal je dobro iskomunicirao natjecateljima što se od njih očekuje. Na kraju je pobijedio jedan drugi tim sa ZŠEM-a, a naš je bio tek nadomak pobjedničkom. Sve u svemu, vrlo pozitivno i lijepo iskustvo.

Što planirate studirati u Nizozemskoj? Zašto ste odabrali baš ovaj master program i kako vam je u tome ZŠEM pomogao?

Studirat ću Management of Cultural Diversity. ZŠEM mi je pomogao da razvijem i probudim u sebi interese koji sežu van okvira same ekonomije, prvenstveno prema drugim znanostima kao psihologija i sociologija. Također zbog moje strasti prema upoznavanju ljudi koji sa sobom nose različite kulturološke pozadine, norme i identitete. Budućnost je interdisciplinarna, svijet se sve više globalizira te će u kompanije biti sve veći priljev radne snage iz cijelog svijeta. Zato je tu potreban menadžer koji zna kako iskoristiti razlike koje kulture donose u tvrtku za njen profit, ali i minimizirati rizik koji proizlazi iz tih kulturoloških razlika. U Hrvatskoj takav studij ne postoji, a Tilburg sveučilište je s ovim studijem jedinstveno u Europi, stoga odluku nije bilo teško donijeti jednom kad sam shvatio da je to ono što želim dalje.

U budućnosti biste onda, vjerujemo, voljeli raditi u više područja?

Tako je, volio bih isprobati svašta i biti angažiran u više polja kao što sam zapravo i sada. Međutim, definitivno bih želio ostati u avijaciji, na ovaj ili onaj način. Volio bih raditi na razvitku bržih aviona te time unaprijediti zračni prijevoz kakvog danas poznajemo. To je još dosta neistraženo područje, nema puno kompanija koje se time bave i nadam se da ću jednog dana biti dio te priče.

U 5% najboljih poslovnih škola u svijetu

Najbolja poslovna škola u Hrvatskoj

ZŠEM postao centrom izvrsnosti u edukaciji HR specijalista