Povratak

Mit ili istina?

Iz iskustava poslovne zajednice formirale su se četiri velike zamjerke prema MBA programima. Odnose li se one i na ZŠEM-ov program?

Iz već spomenutih iskustava, ali i iz provedenih istraživanja u najboljim poslovnim školama često se nailazi na rupe i previđene situacije u MBA programima. Znamo da ZŠEM pripada u pet posto najboljih poslovnih škola u svijetu, te najbolju poslovnu školu u Hrvatskoj, no znači li to da su te zamjerke u ZŠEM-ovom programu mit?

Sadržaj koji nude poslovne škole nije u potpunosti usklađen s onim što se događa u poslovnom svijetu.

Mit! Jedna od glavnih misija ZŠEM-a jest prenijeti vrijednosti, znanja i vještine potrebne studentima za uspjeh u globaliziranom poslovnom svijetu koji je izložen stalnim tehnološkim i tržišnim promjenama. Što znači da su predavači na ZŠEM-u upoznati te da očekuju stalne tehnološke i tržišne promjene pa po njima uvode nove ili izbacuju zastarjele elemente iz sadržaja koji nude.

Profesori u poslovnim školama ne uzimaju u obzir činjenicu da poslovne funkcije ne djeluju izolirano već ovise jedna o drugoj.

Mit! Profesori su svjesni ovisnosti jedne poslovne jedinice o drugoj. Prema međusobnim ovisnostima i prema razumijevanju kompleksnosti svih poslovnih jedinica orijentirana je i nastava. Uzmimo za primjer preddiplomski studij ekonomije i managementa i recimo da ste zainteresirani za turizam odnosno vođenje vlastite hotelijerske jedinice. Iako zvuče dosta općenito područja podučavanja preddiplomskog studija pokrivaju: financije (koliki kredit trebate uzeti za izgradnju hotela i ostale troškove?), management (morate naravno skupiti tim ljudi koji će raditi u njemu i koji će te vi voditi), marketing (reklame i promoviranje hotela su među najbitnijim zadaćama), ekonomija (morate naravno znati izračunati i izdati račun za usluge koje pruža vaš hotel) i računovodstvo (o svim financijskim transakcijama morate voditi računa).

Poslovne škole nedovoljno podučavaju o etici, korporativnim društvenim odgovornostima i održivosti. Studenti trebaju naučiti donositi odluke o tome što je ispravno i najbolje za vlastite tvrtke i društvenu odgovornost.

Mit! Studenti na ZŠEM-u imaju puno raznolikih programa u kojima razvijaju etičnost, osjećaj za društvenu odgovornost i održivost. Na samom početku akademske godine provodi se mentorski program SPOT (Studenti pomažu, orijentiraju, treniraju) gdje stariji studenti pomažu brucošima kako bi se što lakše uklopili u program ZŠEM-a. Niti jedan drugi fakultet nema taj program, a svakom brucošu dobro dođe prijateljsko i mentorsko lice spremno objasniti i pomoći u svakoj situaciji. Mnogi alumni (studenti koji su završili ZŠEM) i profesori rade u različitim tvrtkama (ministarstva, banke, televizijske kuće, ali i Apple, Microsoft, Unicef, Coca Cola, …) te su u stalnom kontaktu sa studentima kako bi im prenijeli svoja iskustva i savjete kako bi bili što uspješniji. No, da ne bi sve ostalo na usmenoj predaji i u teoriji, studenti ZŠEM-a moraju pohađati praksu gdje u stvarnosti osjete i prolaze kroz situacije koje ih uče i pripremaju na što bolje poslovanje kad završe fakultet.

Sadržaj programa je teoretski, te ga je teško primijeniti u poslovnom svijetu koji zahtjeva kreativnost, fleksibilnost i brzinu.

Mit! Kao u ranije spomenutoj situaciji studenti sa ZŠEM moraju pohađati obaveznu praksu koja im pruža uvid u stvarni poslovni svijet te im pomaže razviti potrebne sposobnosti za funkcioniranje u njemu. Osim toga, studenti ZŠEM-a su često podvrgnuti raznim projektima i zadacima kako bi i na taj način razvili potrebne sposobnosti. Također, od alumni studenata dobivaju informacije i savjete iz prve ruke.

 

Autorica: Magdalena Bušić

U 5% najboljih poslovnih škola u svijetu

Najbolja poslovna škola u Hrvatskoj

ZŠEM postao centrom izvrsnosti u edukaciji HR specijalista